6 oktober 2010

Ont i armarna...

...och i nacke/axlar, förmodligen sitter den största delen av värken i musklerna enligt utfallet av magnetröntgen. Jag har inga skador på några diskar, som tur är, men skelettet i halsen har inte den böjen som den tydligen ska ha för att fjädra. Det kan vara en bidragande orsak till smärtan. Hur som helst så gör det ont, förbaskat ont. Det värker, bränner och skär. Jag har fått något som heter Tramadol för att lindra värken men det hjälper sådär. Nog gnällt om detta. Positiv thinking är nog det enda som hjälper. Jag är sjukskriven på halvtid just nu, ca tre veckor framåt. Jag har bokat in mig hos sjukgymnast men de har fullt just nu så de skulle höra av sig. Det får bli promenader och stretching. Just nu letar jag efter en resa, vinter eller vår? svårt att bestämma sig men bra sugen är jag. Kap Verde såg lockande ut. Jag hittade en resa till Paradiset, Maldiverna, Ari Atoll, men då måste man vara miljonär, det kostade ca 90.000:- för två personer i två veckor. Det var visserligen all inclusive men ändå. En pytteliten ö med hus på pålar i vattnet, paradiset enligt mig. Jag får nog leta upp något billigare, suck! Något som är roligare är att vi håller på och letar efter ett massagebadkar med ljusterapi, det är höjden av vardagslyx. Bara vi kan hitta en som kan bygga upp vår murspis som står på verandan i tusen bitar först så blir det badkar sedan, jippi vad jag längtar!!! Där ser jag positiv thinking gör susen! Nu ska jag leta upp lite lunch ur kylen.

Ha det gott!

//HP

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar