17 augusti 2010

Saknar min make

Jag kommer att vara gräsänka i några dagar då min kära make åkt iväg på en liten affärsresa. Buuu Huuu jag saknar honom redan, han åkte för en halvtimme sedan. Snyft! Jag får fylla mina dagar med jobb och jobb och jobb och sedan får katterna hålla mig sällskap på kvällarna! Förövrigt så håller jag på och räknar ner till Turkiet resan. Jag ska även beställa taxfree, det är svårt att bestämma vad jag ska beställa då det finn en heldel bra att ha krämer, lipgloss och mascaror. Jag har även funderingar på ett par Ray Ban, modell Jackie Oh. Jag är dock osäker på om de passar mig. Jag provade ett par Ray Ban på Synsam men är lite osäker på om det var Jackie Oh då det inte stod namn på modellen. Ja ja jag får fundera ett tag till. Mamma och jag var inne i stan förra veckan, vi började på Söder och gick runt i Sofo och sedan genom gamla stan, till NK för att sedan bli upphämtade av J på Sveavägen. Vi började med fika på Medborgarplatsen, kaffe för Mamma och ett glas rött för mig. Vi fortsatte med lunch på Koh Pangan, efter det skulle vi fika i gamla stan men vi hittade en så mysig affär så vi kom av oss. Jag fick ett par mycket fina guld spegellampetter i Gustaviansk stil av Mamma. Vi gick vidare till NK för att fika lite, en kaffelatte och en bakelse för Mamma och ett glas rött för mig. På NK hittade jag ett mycket fint tvålfat, eg fatet till en Mateus kopp, den med fjärilar. Jag var naturligtvis tvungen att köpa kopp och fat som ett set, vad gör man inte för ett snyggt tvålfat! Jag hittade även ett underbart Voluspa ljus i min favorit doft, Crisp Champagne. När jag skulle till att handla det supersnygga lila nagellacket från Chanel blev det stopp, det hade inte lanserats i butik ännu. Då styrde jag kosan mot Estée Lauder för att köpa Bronze Godess, det var slutsålt, och jag var så besviken. Men de sa att om jag har tur så finns det några ex kvar på flygplatsen i Turkiet. Hoppas hoppas.  Nehepp nu ska jag mysa med Lucy och Gizmo!





















































//HP

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar